So službou nestojvrade.sk nepotrebujete u lekára časenku

(Zdroj foto: AdobeStock.com)

Už sa vám stalo, že ste čakali u lekára od skorých ranných hodín, aby sa vám ušla “časenka”?

Alebo ste sa chceli objednať telefonicky, no celý deň bolo obsadené alebo vám nedvíhali?

Keď ste sa nakoniec museli ísť objednať osobne, asi ste stratili ilúzie o funkčnosti moderného sveta…

No niektoré veci fungujú naozaj dobre. Len o nich možno ešte neviete. Napríklad služba nestojvrade.sk.

V rade na časenku

Samotní lekári často kritizujú systém tzv. časeniek, keď pacienti prídu do čakárne všetci naraz, vyzdvihnú si časenky, a potom dlhé hodiny čakajú, kým vstúpia do ambulancie. Niektorí lekári preto využívajú objednávanie aspoň časti pacientov na určitý čas, pričom sa snažia rozvrhnúť jednotlivé vyšetrenia.

Samozrejme, aj pri najlepšej vôli sa niekedy stáva, že príde komplikovaný pacient a dôkladne naplánovaný rozvrh dostane časový sklz. No predsa je tento systém lepší než rad na časenku, napríklad od piatej ráno. Aj takéto veci sa totiž dejú, čo dokazuje prípad mladej mamičky z Trenčína:

“Pediatrička nás s ročnou dcérkou poslala na ortopédiu, potrebovala vylúčiť vážne ochorenie, ktoré by vyžadovalo okamžitú liečbu. Po troch dňoch telefonovania som mala šťastie a ortopedičke som sa dovolala. Sestrička nám ponúkla termín o 5 týždňov, hoci som uviedla dcérkin vek aj diagnózu, ktorú sme potrebovali vylúčiť. Druhá možnosť – s ročným dieťaťom stáť v mraze od skorých ranných hodín kvôli časenke pred ešte zamknutou poliklinikou, ako je to tu bežné.”

Ako dlho čaká v čakárni priemerný slovenský pacient?

Na Slovensku čakajú pacienti u špecialistu v priemere 75 minút, u všeobecného lekára viac ako 50 minút. Tieto výsledky priniesol prieskum agentúry Gfk, ktorý vykonala pre Asociáciu na ochranu práv pacientov. Tisíc dospelých respondentov telefonicky odpovedalo na otázky ohľadom spokojnosti so zdravotnou starostlivosťou.

Prieskum ministerstva zdravotníctva z roku 2016 priniesol aj konkrétnejšie výsledky. Čakanie u onkológa sa ukázalo ako najdlhšie, pacienti pred onkologickou ambulanciou strávia priemerne 94 minút. V tesnom závese, podľa prieskumu, skončili pneumológovia s necelými 90 minútami. Tretie miesto tohto neatraktívneho rebríčka obsadila diabetologická ambulancia.

Z rebríčka špecialistov najlepšie “vyviazla” algeziologická ambulancia, kde pacient strávil len 10 minút. No vzhľadom na to, že z celej vzorky 1000 opýtaných bol u algeziológa len jeden pacient, môže byť výsledok skreslený. Skrátka, pacient mohol mať šťastie.

nestojvrade.sk
Zdroj foto: AdobeStock.com

Nestoj v rade!

Čo by ste povedali na to, keby ste sa mohli na vyšetrenie objednať v ktorúkoľvek dennú či nočnú hodinu, bez telefonovania sestričke? Páčilo by sa vám jednoduché objednávanie na konkrétny čas, namiesto neistoty, či sa vám ujde časenka?

Mnohí lekári na svojich webových stránkach možnosť objednávania ponúkajú, no práve potreba vlastnej webovej stránky, o ktorú sa treba starať, ich od tohto systému často odrádza. Práve pre týchto lekárov je portál nestojvrade.sk ideálnym riešením, pretože môžu bez vlastného webu a za rozumnú cenu využívať online systém objednávania.

A je toho omnoho viac, čo portál obom stranám ponúka. Najprv sa pozrieme na pacientov, potom na lekárov a ich ambulancie.

Čo nestojvrade.sk prináša pacientovi?

  1. Pohodlné objednávanie z pohodlia domova.
  2. Rýchlu obsluhu – stačí len niekoľko kliknutí.
  3. Urýchlenie procesu po bezplatnej registrácii na portáli. Po registrácii a prihlásení na portáli nestojvrade.sk, nemusíte zakaždým nanovo zadávať svoje údaje (meno, priezvisko a pod.) do systému. Po prihlásení vás lekár identifikuje podľa zadaných údajov. Proces objednávania sa tak ešte viac urýchli.
  4. Prehľad o voľných termínoch u lekára. V systéme vidíte, ktorý termín u lekára nie je ešte obsadený.
  5. Po prihlásení vidíte termíny vyšetrení, na ktoré sa máte dostaviť. Znižuje sa tak pravdepodobnosť, že na daný termín zabudnete.
  6. Bezplatné upozornenie na blížiaci sa termín vyšetrenia pre registrovaných pacientov – cez e-mail.
  7. Ak uprednostňujete upozornenie prostredníctvom sms-správy, 10 esemesiek je pre registrovaných zdarma.
  8. Možnosť zaplatiť lekárovi online. Nemusíte k lekárovi nosiť hotovosť, či hľadať najbližší bankomat.
nestojvrade.sk
Zdroj foto: AdobeStock.com

Čo ponúka nestojvrade.sk lekárovi a zdravotníckemu personálu?

  1. Prehľadnú organizáciu pacientov objednaných na stanovený čas. Predchádzate tak kolízii dvoch pacientov objednaných na rovnaký termín.
  2. Systém sa prispôsobuje konkrétnym požiadavkám a potrebám vašej ambulancie. Správne nastavenie služby vám šetrí mnoho času a odbúrava významnú časť administratívy pri vyšetrení.
  3. Vytvorenie krátkeho dotazníka pre pacienta s otázkami, ktoré sú pre vás relevantné. Otázky sa môžu týkať konkrétneho vyšetrenia, alebo môžu byť zamerané iným smerom – napríklad, či sa pacient zúčastnil na klinickej štúdii, aké vylepšenia by od vás privítal a podobne. Na príchod pacienta sa tak viete lepšie pripraviť. Pri vyšetrení sa už nemusíte niektorými otázkami zaoberať, čo šetrí váš aj pacientov čas. Vďaka tomu vyšetríte za deň viac pacientov.
  4. Oslovenie skupiny pacientov. Jedným klikom si viete naraz pozvať na preventívnu prehliadku celú skupinu pacientov. Cieľovým pacientom príde e-mail alebo sms-správa. Rovnako môžete objednaných pacientov upozorniť na zmenu v prípade neočakávanej udalosti – napríklad ich nemôžete plnohodnotne vyšetriť kvôli odstávke elektriny a podobne.
  5. Ambulancia nemusí prevádzkovať vlastnú webovú stránku. Niektorí lekári prevádzkujú vlastný web, cez ktorý sa pacienti objednávajú. S vlastnou webovou stránkou sa spájajú ďalšie náklady a časové investície.
  6. Pacienti sa o vás dozvedia zo zoznamu na nestojvrade.sk. Po registrácií sa vaša ambulancia zobrazí v zozname lekárov, ktorí ponúkajú online objednávanie cez nestojvrade.sk. Tak vašu ambulanciu zbadá aj pacient, ktorý možno prvoplánovo hľadal lekára inej špecializácie. Ste jednoducho viac na očiach.
  7. Online objednávanie zvýši atraktivitu ambulancie. Vďaka nestojvrade.sk môžete do ambulancie pritiahnuť viac pacientov.
  8. Sestrička ušetrí množstvo času, ktorý inak stratí pri telefonovaní. Každé telefonické objednanie trvá určity čas, keď sestrička s pacientom hľadajú termín, ktorý obom stranám vyhovuje. Pri objednávaní prostredníctvom nestojvrade.sk si pacient v pokoji doma premyslí, ktorý z ponúkaných termínov mu vyhovuje, a neoberá tak zdravotnú sestru o čas. Sestra sa môže venovať odborným činnostiam, v ktorých ju žiaden portál nezastúpi.

Preťažené ambulancie – pomôže to aj im?

Problematické sú, samozrejme, ambulancie, kde je neúmerný počet pacientov a kde sa veľmi ťažko dodržiavajú krátke časové rozostupy medzi objednanými pacientmi. Napriek tomu je online systém objednávania na konkrétny čas lepší, než postávanie pred ambulanciou už niekoľko hodín pred príchodom sestry.

Veľa závisí aj od šikovnosti lekára, akým spôsobom dokáže výhody portálu nestojvrade.sk aplikovať do svojej praxe. Mal by však svojich pacientov upozorniť na určité obmedzenia, hlavne ak pre vysoký počet vyšetrovaných nemôže čas objednania vždy garantovať.

Pozvite na portál vášho lekára

Ak svojho lekára nenájdete v zozname lekárov, ktorí ponúkajú objednávanie cez portál nestojvrade.sk, môžete mu o tejto službe povedať. A možno nabudúce bude online objednanie pre vás už realitou.

Zdroje:

https://www.nestojvrade.sk/lekari/index.php?s=

https://dennikn.sk/654504/pacienti-su-nespokojni-u-vseobecneho-lekara-musia-cakat-hodinu-u-specialistu-este-dlhsie/

https://www.aktuality.sk/clanok/413937/ministerstvo-zistilo-v-ktorych-ambulanciach-sa-caka-najdlhsie/

Pridaj komentár