Umelá inteligencia pomáha z mobilov už aj slovenským pacientom

Umelá inteligencia sa zo sci-fi filmov posúva stále viac aj k slovenským pacientom. Nedávno začal samodiagnostický nástroj slúžiť onkologickým pacientom v nemocniciach Sveta zdravia.

Najnovšie ho budú môcť využiť dokonca všetci poistenci Dôvery, a to priamo zo svojich mobilov. Ide o pomocníka pri hľadaní informácií o zdravotných problémoch. Ak človeka takýto problém trápi, napíše svoje príznaky a systém ich vyhodnotí.

Následne – podľa naliehavosti a závažnosti príznakov – aplikácia používateľovi odporučí, ako má postupovať pri ich riešení. Zároveň mu zobrazí prehľad pravdepodobných diagnóz, ktoré môžu s jeho ťažkosťami súvisieť, a ponúkne aj možnosť telefonickej konzultácie s lekárom.

V mobilnej aplikácii a na webe tak po ukončení testovacej prevádzky získa každý poistenec Dôvery kdekoľvek a kedykoľvek rýchludôveryhodnú radu.

Zapojilo sa už 70 lekárov na Slovensku

Slovenskú verziu samodiagnostického nástroja vyskúšalo a preverovalo približne 70 slovenských lekárov z rôznych lekárskych odborností. Záujem o spoluprácu prejavili ďalší. Verzia obsahuje viac ako 600 bežných diagnóz a dokáže vyhodnotiť viac ako 1300 príznakov.

Unikátnosť aplikácie spočíva v tom, že sa vie učiť a zdokonaľovať sama – prostredníctvom  postupného zberu dát od pacientov, ktoré dopĺňa k najčerstvejším medicínskym informáciám.

„Službu sme úspešne implementovali a požiadali sme 100-tisíc našich poistencov, aby ju vyskúšali. Testovanie nám ukázalo, že záujem o novinku prejavili hlavne ženy, prevažovala veková skupina 20 až 30-ročných. Mnohí z nich nám poskytli aj spätnú väzbu a odporúčania na zlepšenie užívateľskej prívetivosti aplikácie, ktoré do nej postupne zapracujeme,“ uviedol MUDr. Miroslav Halecký z Dôvery.

Aplikácia ponúka inovatívny komunikačný kanál, atraktívny predovšetkým pre mladších poistencov, ktorí uprednostňujú chat pred inou formou komunikácie. Na základe dialógu a zváženia reálnych príznakov poskytuje overenú a dôveryhodnú radu kedykoľvek a kdekoľvek.

Pomôcť môže nielen pri rozhodovaní, či má pacient navštíviť pohotovosť alebo urgentný príjem, ale v prípade dlhodobejších nešpecifických príznakov môže upozorniť aj na vážne chronické ochorenie.

Aplikácia je doplnkom inej poradenskej služby – DôveraLinka24, pričom dosahuje podobné výsledky ako v ostatných krajinách, kde americko-poľská spoločnosť Infermedica už túto službu uviedla (USA, India, Veľká Británia, Nemecko, Poľsko). Doteraz ju využili približne 3 milióny ľudí.

Dôvera plánuje svoje služby na báze umelej inteligencie postupne rozširovať. Zastrešovať ich bude názov Dôvera Genio.

Pridaj komentár